Вход на сайт

Просмотр новости

Найдите то, что Вас интересует

Sosyal yardımlar artıyor

Дата публикации: 21-09-2026 17:55:29

Memurlar ve emekliler için yapılacak artışlar, sosyal yardımları da artıracak. Sosyal yardım alanlara Ocak ayında memur maaş artışı kadar zam yapılacakDevamı için tıklayınız

Основное содержимое страницы с новостью.

Memurlar ve emekliler için yapılacak artışlar, sosyal yardımları da artıracak. Sosyal yardım alanlara Ocak ayında memur maaş artışı kadar zam yapılacak

2027 yılının ilk maaş artışı için geri sayım sürerken yapılan enflasyon tahminleri üzerinden hesaplamalar da ortaya çıkmaya başladı. Gerek Merkez Bankası'nın gerekse Orta Vadeli Program'ın tahminleri ve piyasa beklentileri üzerinden yapılan hesaplamalara göre 6 aylık enflasyonun yüzde 9-10 aralığında olması beklenirken bu oranlar SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin maaşlarına yansıtılacak. Memurlar ve memur emeklileri ise yüzde 5 toplu sözleşme artışı ve yüzde 7'yi aşan enflasyon farkı ile birlikte yüzde 7-9 aralığında bir artış alacak. Bu artış; memurların yanı sıra memur emeklilerinden sosyal destek alanlara, özel sektör çalışanlarından bedelli askerlik planlayanlara kadar pek çok kesime yansıyacak.

MEMURA EN AZ 75-76 BİN TL:
Memur maaş katsayısındaki artışla kamu görevlilerinin aylıkları yeniden hesaplanacak. Halen en düşük memur maaşı 70 bin 224 lira. Bu maaş 75 bin 140-76 bin 355 lira aralığına yükselecek.

YENİ AİLE YARDIMI
Memurların eş yardımı 3 bin 581 liradan 3 bin 832-3 bin 894 lira aralığına çıkacak. Çocuk yardımı da 0-6 yaş arası için 787,76 liradan 843-856, 6 yaş üstü için 393,88 liradan 421-428 lira aralığına ulaşacak.

AYLIK BİN 211 TL İKRAMİYE:
Memur maaş katsayısındaki artış kamu görevlilerinin toplu sözleşme ikramiyelerine de yansıyacak. Bin 113 lira 88 kuruştan bin 192-bin 211 lira seviyesine gelecek.

EMEKLİYE EN AZ 33 BİN 734 TL:
Memur emeklilerinin hem maaşı hem de yüzde 4-5 oranındaki ek ödemeleri artacak. En düşük aylık 33 bin 734-34 bin 279 lira aralığına ulaşacak.

YAŞLIYA EN AZ 7 BİN 765 TL:
Sosyal güvencesi olmayan 65 yaş üstü vatandaşlara halen aylık 7 bin 257 lira ödeme yapılırken; bu tutar 7 bin 765-7 bin 891 lira aralığına çıkacak.

EVDE BAKIM YARDIMI 17 BİN TL SEVİYESİNE GELECEK: Bakıma muhtaç olan yaşlılar ve engelliler için sağlanan 15 bin 755 lira tutarındaki evde bakım yardımı 16 bin 858-17 bin 130 lira seviyesine gelecek.

ENGELLİ AYLIĞI ARTIYOR: Yüzde 40-69 engeli olanlara ve 18 yaşından küçük engellilerin yakınlarına ödenen aylık 5 bin 793 liradan 6 bin 199- 6 bin 299, yüzde 70 ve üzeri engeli olanların aylığı da 8 bin 690 liradan 9 bin 298-9 bin 449 lira aralığına yükselecek.

HASTALARA YAPILAN ÖDEME YÜKSELECEK: Tüberküloz veya SSPE hastalarına yapılan yardım da 16 bin 858- 17 bin 130 lira seviyesine ulaşacak.

AİLELERE ÇOCUK DESTEĞİ: Sosyal ve Ekonomik Destek (SED) ödemeleri de artacak. Ortalama ödeme 11 bin 38 liradan 11 bin 811-12 bin 2 lira aralığına çıkacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

Схожие новости

#Наименование новостиТональностьИнформативностьДата публикации
1Emekliye yüzde 10 artış018.5728-09-2026
22027 Memur maaş zammı ne kadar olacak? Memur emeklisi maaş artışı nasıl hesaplanıyor?07.4425-09-2026
3Emekliye enflasyon farkı014.5905-09-2026
4En düşük memur maaşı 76 bin liraya yaklaşacak! İşte 65 yaş, engelli ve evde bakım aylığı hesabı08.7824-09-2026
5Emekliye ek zam yapılacak mı? 2026 SSK, Bağ-Kur, memur emeklisine seyyanen zam var mı?07.6220-09-2026
6İsa Karakaş’tan emekli maaşları için dikkat çeken değerlendirme: Ocak ayında ne kadar zam yapılacak?06.823-09-2026
7EMEKLİYE SEYYANEN ZAM 2026 | SSK Bağ-Kur emekli memur maaşına seyyanen, ek zam olacak mı?011.4321-09-2026
8Emeklinin gözü enflasyonda015.1302-10-2026
9Turizm çalışanına SGK desteği013.0518-09-2026
10Orta vadeli programdan milyonlara yeni hedefler012.8407-09-2026

Классификация: . Схожих патентов: 0. Схожих новостей: 10. Тональность: 0. Информативность: 11.19. Источник: www.yeniasir.com.tr.